Identificare Softronic

        Înființată în Februarie 1999, în urma restructurării activităților din domeniul fabricării de vehicule de tracțiune feroviară din România, Softronic s-a impus pe piața furnizorilor feroviari prin produse și servicii de bună calitate și prin mobilitate deosebită. În perioada de început Softronic a fabricat echipamente pentru modernizarea locomotivelor electrice produse la Electroputere Craiova.

       Trecerea la fabricarea efectivă de vehicule feroviare de tracțiune s-a făcut prin realizat în anul 2008 a locomotivei electrice Phoenix, cu puterea de durată de 5100kW, cu reglaj pe joasă tensiune și choppere pentru acționarea motoarelor de curent continuu.

       Următorul tip de locomotivă, realizat la Softronic în anul 2010, este Transmontana, aceasta fiind declarată și cea mai avansată locomotivă electrică făcută în estul Europei ce deține certificate de omologare de la Autoritatea Feroviară Română cât și de la Autoritatea Feroviară Ungară. Locomotiva este echipată cu un transformator bi-sistem de 25 kV/50 Hz și 15 kV/16 2/3 Hz ce alimentează șase motoare asincrone, dezvoltând o putere totală de 6600 kW, fiind capabilă să atingă viteze de 200 km/h. Este echipată cu o noua structura metalica (cutie), motoare de tracțiune asincrone, frânare recuperativă, convertizoare electronice de tracțiune cu IGBT, echipament electronic de înaltă performanță pentru comandă și control, faruri cu LED.

       Cel mai nou produs al firmei Softronic, Hyperion, a fost inaugurat în anul 2013. Este un tren electric bi-sistem capabil să opereze atât la 25 kV/50Hz cât și la 3 kV DC. Hyperion este prima ramă electrică cu podea joasă fabricată în România, cu scopul de a reduce costurile și de a spori eficiența. Trenul este construit utilizând tehnologii de ultimă oră după un proiect din 2012, având viteza nominală de circulație de 160km/h. Confortul și siguranța pasagerilor sunt aspectele cheie ale ramei Hyperion, oferind compartimente open-space, acces gratuit internet, sisteme de iluminare difuză, scaune confortabile etc. Rama electrică are certificat de punere în funcțiune eliberat de ASFR (Autoritatea de Siguranţă Feroviară), acesta fiind primul certificat din Sud-Estul Europei înregistrat la ERA (European Railway Agency). Trenul format din patru vagoane a fost conceput pentru a atinge un nivel înalt de fiabilitate și flexibilitate în serviciu, fiind un punct de referință al sistemelor moderne de transport feroviar.